حجم تجارت الکترونیک به ۳.۲ همت رسید/ ۳ برابر شدن حجم معاملات

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) با اشاره به رشد شتابان تجارت الکترونیکی در کشور و سه برابر شدن حجم مبادلات آن در ۲ سال گذشته، گفت: پارسال حجم تجارت الکترونیکی ایران به ۳۲۰۰ هزار میلیارد تومان (در حدود ۶۰ میلیارد دلار) رسید و این آمار نشان از یک حرکت سریع و رو به جلو در زیست‌بوم تجارت الکترونیکی کشور دارد.

به گزارش اگزیم نیوز از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، «امین کلاهدوزان» امروز (چهارشنبه) در دومین کنگره موبایل ایران با تاکید بر اهمیت موبایل در رشد اقتصاد دیجیتال، افزود: در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به موبایل فقط به عنوان یک ابزار ارتباطی نگاه نمی‌کنیم، بلکه آن را قلب تپنده اقتصاد دیجیتال کشور می‌دانیم.

این مقام مسئول بیان‌داشت: نفوذ روزافزون تلفن‌های همراه هوشمند به‌طور مستقیم با رشد اقتصاد دیجیتال در ایران مرتبط بوده و این رشد کاملاً معنادار است.

ظرفیت‌های خاموش، فرصت طلایی برای توسعه تجارت الکترونیکی

کلاهدوزان با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در این حوزه، تصریح‌کرد: ظرفیت‌های خاموش و استفاده‌نشده‌ باید با تغییر رویکردها و بهره‌گیری از نوآوری‌ها مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم از پتانسیل‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

تشکل‌ها و تنظیم‌گری پیش‌دستانه؛ کلید توسعه پایدار

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تاکید بر اینکه نهادها و قوانین لازم برای توسعه فراهم است، اما جسارت در تصمیم‌گیری و تعامل سازنده میان بخش دولتی و خصوصی ضروری است، افزود: تشکل‌ها نقش مهمی در ایجاد تفاهم و همکاری میان دولت و بخش خصوصی دارند.

وی ادامه‌داد: دولت نیز باید تمرکز خود را بر اولویت‌های کلیدی بگذارد و در این مسیر، وظیفه اصلی آن تسهیل‌گری و تنظیم‌گری پیش‌دستانه و مشارکتی است.

تسهیل‌گری و رشد پایدار

کلاهدوزان با اشاره به نقش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال، گفت: اکوسیستم نوآوری کشور معمولاً جلوتر از حاکمیت حرکت می‌کند، رسالت ما در این مرکز، تنظیم‌گری پیش‌دستانه است؛ یعنی قبل از اینکه یک روند تبدیل به یک پدیده سخت‌تغییر شود، چارچوب‌های لازم برای آن تدوین شود.

وی در پایان، گفت: بسیار خوشبین هستم با تمرکز بر این سیاست‌ها، رشد ۷۴ درصدی سال گذشته تکرار و هدفگذاری ۹ هزار همت برای پنج سال آینده نیز محقق شود.

کد خبر 75983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =